After the events on Yamatai, the young archeologist has grown into a capable adventure seeker, and Rise of the Tomb Raider will send Lara to the frozen wilds of Siberia on a hunt for the lost secrets of immortality. Now Lara will have to hunt and craft new survival gear in order to take on larger puzzle tombs and a deadly new enemy, a secret society that has been lying in the shadows since the last game.
- At least two different locations across the globe. - Jonah is back from the first game - Environment itself as the main antagonist. - Cloth and herb to heal wounds. - More than one of each weapon type. - Variety of bows with different attributes. - Weather system that animals and human enemies react to. - Not sure if they confirmed a day night cycle or not, they mentioned "animals reacting to" time of day. - Hub areas are two to three times bigger than previous game. - Lara can climb trees, hide in bushes, swim. - Pushing for pre planning aspect to engaging in combat, though sneaking past everyone isnt the goal. - Tools for distracting enemies and luring them where you want them. - You can lose the enemies after engaging them. - Game informer says combat reminds them of the Last of Us. - CD talks about doing more with tombs and puzzles this time around.
Die zweite Location sieht aus wie der Nahe Osten, imho. Ja das sieht gut aus, können sie gerne so machen. Ich steh sowieso auf dieses eisige Setting in Spielen. Mal schauen was daraus wird, mal sehen.
es würde mich nicht wundern, wenn wir bis in 2016 hinein auf irgendein wort bezüglich der ps4- und PC-version warten müssen, vorrausgesetzt die xbox-version kommt wie geplant ende 2015. MS will schließlich xbones verkaufen. und sollte es dann heißen "sorry, tomb raider bleibt xbox exklusiv", sollte es auch keine sonderlich große überraschung sein.
Bearbeitet von blood am 04.02.2015, 18:58
maXX
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es gibt nur ein wirkliches "original" ich persönlich ziehe allerdings anniversary vor, denn die steuerung der alten CORE design games ist mir dann doch etwas zu bockig
hoffen wir mal, dass jetzt, wo das game als richtig großer xbox-titel gepushed wird, sie nicht vollkommen auf die action-adventure-plattformer-wurzeln der reihe vergessen und sich nur auf hollywood-spektakel konzentrieren. das macht sich zwar gut in trailern, ist allerdings nicht sonderlich spannend zu spielen imho. uncharted3 hatte bereits dieses problem: zuviel fokus auf bombast-setpieces mit wenig dazwischen.
ich bin jedenfalls gespannt auf die E3 präsentation.