app store registrierung (EIN anfordern und mehr) - Seite 5

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userohnenamen schrieb am 26.03.2009 um 20:00

also wenn dann noch jemand weiterentwickelt muss derjenige verrückt sein
denn was hindert mich daran die app nach 80 tagen zurückzugeben und 3 wochen später wieder zu holen?


d3cod3 schrieb am 26.03.2009 um 22:47

also dazu hätt ich irgendwie gerne eine offizielle quelle...

edit: scheint anscheinend im neuen vertrag auf. najo... mal nachforschen was gründe für eine rückgabe sind. einfach ein "taugt mir net" wirds ja hoffentlich net sein.

edit2:

Zitat
12. DELIVERY OF PRODUCTS; REFUNDS.
a. Interrupted Delivery to iPod or iPhone. If delivery of a Product you licensed on an iPod or iPhone is interrupted, your transaction will be included in your download queue. You may resume the delivery to your Apple-authorized device by selecting "Check for Purchases" from the Store menu in the iTunes or App Store application.
b. Refund Policy. On occasion, technical problems may delay or prevent delivery of your Product. Your exclusive and sole remedy with respect to Product that is not delivered within a reasonable period will be either replacement of such Product, or refund of the price paid for such Product, as determined by Apple. Otherwise, no refunds are available.

and

18. PRODUCT AVAILABILITY. On occasion, a licensed Product may become unavailable following a transaction but prior to download. Your sole remedy in such cases is a refund of the price paid for the unavailable licensed Product. Please contact iTunes Store Customer Service for assistance in such cases (see below).

in den dev foren wird grad besprochen ob das für diese dinger gilt und nicht für ein "ah die app mag ich nicht mehr nach 89 tagen".

edit3: von jemandem der sich bissl mehr auskennt (jedoch auch kein anwalt ist)

Zitat
Second of all, the contract term discusses specific reasons for the refund. Basically, you have to breach your own warranty or some other legal obligation for this clause to come into effect. In other words, if you screw up and Apple has to issue a refund as a result, then you're out the 30%. This is not a precursor to out-and-out, uninhibited refunds on the App Store at your expense. Kotaku says this:
If customers can claim refunds hassle-free (and there is a 90 day refund window) this means developers could actually face the prospect of going into debt as people download and play the game to completion and then claim a refund for whatever reason. Obviously good for consumers but not for developers.
But that's not what the contract clause says. If Apple offers a no-hassle refund, then the conditions of this clause are not met. If the reason for the refund is that the user doesn't like the program or changed his or her mind, then there are no contract terms that specifically address the situation, and equity would dictate that you refund 70%, and Apple refunds 30%. The ninety-day window is actually generous because most jurisdictions have a much longer statute of limitations than 90 days on breach of contract.


alecsk schrieb am 08.04.2009 um 16:48

Hallo hallo.

Ich muss dieses Thema noch einmal aufwerfen.
Hier gab es nach meiner Suche die nützlichsten Infos. Darum hoffe ich, dass man mir das nochmal erklären kann.

Ich hänge immer noch an den "Tax Information".
Ich komme aus Deutschland.

Bin nun weiterhin unsicher was unter folgenden Punkten rein kommt:
* 6. U.S. taxpayer identification number: (SSN or ITIN EIN .. Form SS-4)
* 7. Foreign tax identifying number, if any:
* 8. Reference Number(s): ... (see instructions)

Hm..
Unter Part II hab ich a) und b) (wie hier schon beschreiben) angeklickt.
Part III weg gelassen, IV angeklickt.


Ich bitte einfach noch einmal um Unterstützung. Dank Euch.


Foxyfox schrieb am 09.04.2009 um 09:50

einfach nochmal den ganzen thread lesen, dann weißt du was reinkommt. habs auch nich anders gemacht.


alecsk schrieb am 09.04.2009 um 10:00

Ich habe in einem weiteren Forum noch Informationen gefunden..
alles ingesamt hat mir dann weitergeholen.

Das Dokument ist ausgedruckt und unterwegs :)


Danke.


Wyrdsom schrieb am 04.09.2015 um 11:49

Ich grei mal den Thread hier auf!

Wie sind eure Erfahrungen bzgl. US App Store und dort einen "Fake Account" erstellen?


PIMP schrieb am 04.09.2015 um 16:21

Vor langer Zeit gemacht, nur selten verwendet. Immer mehr Apps sind überall verfügbar. Ab und zu verwend ich ihn aber noch.


Wyrdsom schrieb am 04.09.2015 um 16:24

Leider gibts die Star Wars App von Disney nur im US Store :(.


XeroXs schrieb am 23.12.2016 um 10:13

//wrong thread :rolleyes:




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