Playstation 4 Pro - Seite 2
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maXX schrieb am 12.09.2016 um 10:20
hat hier jemand erfahrung mit diesem ominösen hdr10, welches die ps4 pro unterstützt?
bringt das wirklich soviel wie propagiert?
imho wirken "nur" die farben knackiger und fertig. nix, was ich jetzt unbedingt brauchen würde.
zumal ich nicht soviel geld für ein passendes display in die hand nehmen möchte...
Kingping schrieb am 12.09.2016 um 10:32
wie hast du diesen vergleich durchgeführt?
maXX schrieb am 12.09.2016 um 10:41
ist das nicht prinzipbedingt?
10 bit farbtiefe und so?
blood schrieb am 14.09.2016 um 19:23
Rise of the Tomb Raider: the first PS4 Pro vs PC graphics comparisonRise of the Tomb Raider highlights the strengths and weaknesses facing developers looking to work with Sony's new hardware. Tackling the negatives first, 60fps is - of course - off the table for a high-end title like this, with Rise of the Tomb Raider focusing on the console standard capped 30fps.
The two most glaring differences come down to key limitations found in the PlayStation 4 Pro hardware itself - the fact that its GPU isn't capable of handling native 3840x2160 UHD resolution, along with the lack of a meaningful amount of additional memory. Developers have access to a number of upscaling strategies for PS4 Pro titles running in the 4K mode, and while Crystal Dynamics wouldn't be drawn on the technique used for this game, what's clear is that the overall presentation is somewhat soft, far more so than the Sony first-party titles we saw that are confirmed to be using the checkerboard upscaling.
On the one hand, this highlights a fundamental weakness with PlayStation 4 Pro. Even though developers have access to another 512MB of RAM (presumably swiped for the vast 3GB system reservation), it's not enough to accommodate the 4K texture options that developers are increasingly offering with their titles. So in the case of Rise of the Tomb Raider then, it's no surprise that the PS4 Pro version offers assets in line with the existing Xbox One game, equivalent to the high texture quality setting on the PC build.
What's clear is that this is not a native 4K experience as such, but the existing media suggests that it does offer a tangible higher resolution upgrade over the same content seen on Xbox One - which looks great in full HD. Bearing in mind what we're seeing here is coming from a £349/$399 box, it's definitely an impressive showing bearing in mind the high calibre hardware required to get an equivalent native 4K experience on PC.
Link: www.eurogamer.net
sorry für langen post, aber es gibt einfach zu viel relevante information 
blood schrieb am 14.09.2016 um 19:25
Rise of the Tomb Raider gives you graphics/frame-rate options on PS4 ProSpeaking during the Q&A following last night’s PlayStation 4 Pro reveal, developer Crystal Dynamics confirmed that the game comes with three modes, each with a different resolution setting and frame-rate target.
The first of these is 4K Resolution mode, which targets 30 frames-per-second and runs at a 4K resolution, though it’s unclear if it’s going to be native 4K or not, however unlikely.
Then there’s Enriched Visuals mode, which also caps the frame-rate at 30 frames-per-second, but pairs it with a 1080p resolution. Finally, there’s High Frame-rate mode, which targets 60 frames-per-second at the same 1080p resolution.
Crystal Dynamics said that the High Frame-rate mode may not always reach the target 60fps, but frame-rate should be north of 45 frames-per-second.
Link: www.vg247.com
Earthshaker schrieb am 14.09.2016 um 22:14
4K Gaming war eh unrealistisch. Ich glaube auch nicht das die Scorpio das stemmen können wird.
FullHD mit stabilen 60fps ohne Tearing sollte das Ziel sein und nicht so eine Marketing-Krüppellösung.
rad1oactive schrieb am 15.09.2016 um 00:30
4K Gaming war eh unrealistisch. Ich glaube auch nicht das die Scorpio das stemmen können wird.
FullHD mit stabilen 60fps ohne Tearing sollte das Ziel sein und nicht so eine Marketing-Krüppellösung.
steht doch eh im artikel von blood?
Then there’s Enriched Visuals mode, which also caps the frame-rate at 30 frames-per-second, but pairs it with a 1080p resolution. Finally, there’s High Frame-rate mode, which targets 60 frames-per-second at the same 1080p resolution.
Kingping schrieb am 15.09.2016 um 08:13
"stabile 60 fps" != "should be north of 45 frames-per-second"
mascara schrieb am 15.09.2016 um 08:16
Hmm gibt doch schon Benchmarks, da sah man dass es eigentlich fast permanent 60fps sind.
retro schrieb am 15.09.2016 um 10:02
RotR hams ja bei der pro vorstellung gezeigt und ich find schon dass es gut ausschaut aber stable 60fps tät mich wundern, die RX480 bringt am PC zumindest in FHD nichtmal 50fps mit low frames in den unteren 30ern...
creative2k schrieb am 15.09.2016 um 10:08
ist das nicht prinzipbedingt?
10 bit farbtiefe und so?
HDR siehst du nicht mit nem normalen Bildschirm/Anzeige. Du brauchst schon nen Bildschirm / TV der das unterstützt.
Also ich finde es hat (zumindest bei Filmen, Spiele hatte ich damit noch nicht), einen Mehrwert. Die Dynamic Range (Hell / Dunkel) kommt schon richtig gut rüber mit nem LCD, aber optimal wohl erst mit nem OLED Screen.
Also JA ich finde es hat einen Mehrwert.
Kingping schrieb am 15.09.2016 um 11:27
selbst die aktuellen samsung modelle haben mit 120ms input lag im hdr modus - nicht wirklich geeignet zum spielen.
creative2k schrieb am 15.09.2016 um 12:01
Hast du da wo Infos dazu? Nachdems noch keine Spiele draußen sind kann ich dazu nix sagen. Mein JS95xx hat z.B. einen der niedrigsten Input Lags überhaupt im Game Mode. HDR werd ich mal beobachten wenn Forza Horizon 3 draußen ist, ob sich da was ändert.
Kingping schrieb am 15.09.2016 um 12:08
http://www.eurogamer.net/articles/d...-for-hdr-gaming
http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag
die beiden tests scheinen sich zu widersprechen. also keine ahnung was da abgeht.
retro schrieb am 15.09.2016 um 13:11
im DF Artikel steht das HDR nur im MovieMode geht und damit hast dann einen hohen inputlag.
Bitte berichte dann wenn FH draussen ist... irgendwie bin ich total scharf auf HDR, mein Panasonic hat irgendwie ein komische Farbdarstellung, irgendwie ist selbst mit allen abgestellten Bildverbesserern das Bild noch klickibunt und überhaupt nicht realistisch... FC 3 hat ein viel zu sattes grün > so wie auf dem bild (ausm inet) und nicht so wie´s ausschauen sollt.


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