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gibts schon eine statistik wieviele angestellte von unity hingeschmissen haben?
da dürften ja auch viele ziemlich stinkig auf die lizenzänderung sein.
Ich denke das warten auf Godot hat ein Ende gefunden
Die Frage ist, wie Unity bestehende Versionen der Spiele Tracken will? Hat man vielleicht heimlich eine Spyware ins Runtime eingebaut?
das wird ja immer schlimmer:
Schade
Bestätigt die Befürchtungen nach dem Riccitello-Sager voriges Jahr:
entschuldigung is da, und sagt natürlich nichts aus: https://videogames.si.com/news/unity-apology-reactions
grob übersetzt: "We have heard you. We have not listened to you. Here is a bunch of marketing talk to make you think we're doing something when in actuality we're just figuring out how to keep doing what we've already decided to do. Thanks for your honest and critical feedback. What? Seriously."
Zitat aus einem Post von smashItdas wird ja immer schlimmer:The Unity Disaster Gets WORSE - IronSource And A New Tech TrendBeim Abspielen dieses Videos werden Daten an YouTube übermittelt. Durch einen Klick auf das Video wird es automatisch abgespielt und du akzeptierst damit die Datenschutzerklärung von YouTube bzw. Google.
ZitatThe video discusses recent controversial decisions made by Unity Technologies, the company behind the Unity game engine. Here's a concise summary:
Unity has introduced a new fee structure where they will charge game developers per install. This change is retroactive and will negatively impact many projects.
Unity removed their transparency GitHub repo, which tracked changes like this, and reversed previous commitments about having the community's best interests at heart.
This decision has jeopardized many projects and angered the entire gaming industry.
Unity's CEO, John Riccitiello, is known for trying to maximize profits, often at the expense of the community.
Unity rejected a $20 billion buyout offer from a company called App Lovin and instead merged with Iron Source in a $4.4 billion deal. Tomar Bar Zeev, the CEO of Iron Source, is now on Unity's board of directors and has been aggressively selling his Unity stock.
Two investment companies, Sequoia Capital and Silver Lake, invested in the Unity-Iron Source deal. Representatives from both companies, who have ties to influential figures in the tech industry, have joined Unity's board of directors.
The video draws parallels between Unity's decision and similar monetization changes made by Twitter and Reddit after Elon Musk's involvement.
Unity is now offering incentives for developers to switch to Level Play, a service from Iron Source, in what seems to be an attempt to outcompete App Lovin.
The video concludes by suggesting that Unity's decisions might be driven by hidden agendas and that the company's reputation has been severely damaged.
The presenter expresses concern over Unity's actions and the potential motives behind them.
Es gibt jetzt auch ein Tool um Assets von Unity nach Unreal Engine zu konvertieren:
Wär doch mal witzig wenn sich ein CEO hier ordentlich verspekuliert hat und die Gamedevs jetzt massenweise Engine wechseln. Schade um Unity, aber so ein phänomenales Beispiel wohin maßlose Gier führen kann wäre echt mal angebracht.
Zitat aus einem Post von charminfür die video-faulen wie mich:
5000 indies sind halt immer noch weniger wert als hoyoverse.
die großen müssten wechseln damits wirklich weh tut!
bevor die zahlen gibts genshin impact godot edition
Ich würde es nicht "verspekuliert" nennen, sondern wie im Iron Video ersichtlich - knallharter Insider Handel gepaar mit Ausnützen der Marktmacht.Zitat aus einem Post von JedimasterWär doch mal witzig wenn sich ein CEO hier ordentlich verspekuliert hat und die Gamedevs jetzt massenweise Engine wechseln. Schade um Unity, aber so ein phänomenales Beispiel wohin maßlose Gier führen kann wäre echt mal angebracht.
man sollte auch nicht vergessen, was der Unity CEO John Riccitiello (ehemals CEO von EA, als diese wiederholt zur miesesten firma des jahres gekührt wurden) noch so von sich gibt.
devs die ihre games nicht zu tode monetarisiern sind "pure, brilliant and some of the biggest ****ing idiots"
oder "When you are six hours into playing Battlefield and you run out of ammo in your clip and we ask you for a dollar to reload, you’re really not that price sensitive at that point in time”
da weiss man eh, wohin die reise geht.
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